walau sehebat mne pon kita... walau setinggi mne pon kita belajar... walau besar mne pon kejayaan kita.... tanpa restu dan doa ibubapa kita... cm kehidupan kita tiada keberkatan......

Followers

Para Tetamu

Thursday 15 September 2011

Jaga Diri Hiasi Peribadi Agar Menjadi Umat yg Sejati





As Salam semua kpd pembaca....
agak lama juge aku x update aku nye blog nie...
adalah hampir sebulan...

urmmm...ape nak aku citer kali ini adalah tentang "TANGGUNGJAWAB"...
sebenarnya xtau nak citer apa,tp terlintas plak kt kepala otak tntg tu....
lgpon aku bukan suke sgt nk tulis panjang2 nie...da bosan tulis je lar..
boleh lah jugak dikatakan sebagai luahan hati dari sorang laki ini...

so,berbalik pd topik utama aku tu...
ape yg aku katakan nie mungkin gak lah ada kena mengena ngan korang sume ..

kita hidop atas muka bumi nie byk tanggungjawab yg perlu kita pikul...
yelah sebagai khalifah di atas muka bumi ini,kita kenalah jalankn amanah yg dah diberikan pd kita
untuk memakmurkan alam ini...
kita semua adalah pemimpin
lakukan suruhan dan meninggalkan larangan_NYA

x lupa juga tanggungjawab kita pd kedua ibu bapa kita tu...
byk kn jasa mereka pd kita..bukan boleh balas ngn wang ringgit pon...
cuma balas ngn kasih syg kita sudah memadai...
xperlu keluar titik peluh pon....
senangkan??..tp ramai juga xley lakukan...

diri sendiri juga lupa...tanggungjawab kita adalah belajar dari kehidupan...
amek sebanyak mungkin pengalaman..
buang yg keruh amek yg jernih...
segala yg buruk boleh dijadikan teladan...

ok2...bab nie yg aku paling suka tentang "couple"...atau dlm melayu nye "kapel"...
kdg2 aku menyampah juga pasangan ala2 romantis gitu an...
time bercinta mmg xingat dunia la...time bergaduh tau plak nak ungkit itu ini..
mula lah ungkit janji2 yg dulu...time berjanji dulu xpikir...
tp pernah kita pikir janji kita pada YANG ESA...
kalimah syahadah itu janji kita...
tp sejauhmana kita tunaikan janji kita tu...
yup....tepuk dada tanya iman...
bak kata Nabil "Raja Lawak" tu lah ...lu pikirlah sendiri.......

ok2 lah rasanya itu je kot ..malas nk luahkan byk2..kan ada plak org yg sakit hati..time tu mula lah maki-hamun..xnak sebab aku dyorang dpt dosa plak an..aku pon cm2 gak...so,apa yg aku td pon aku ingatkan diri aku jugak...harap boleh lah jumpa di lain waktu n blog yg same nie ek...ingat pesanan dari laki ini ye jgn lupa ~TANGGUNGJAWAB~...
tanggung di dunia
jawab di akhirat
~wasalam~

Post a Comment

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...