walau sehebat mne pon kita... walau setinggi mne pon kita belajar... walau besar mne pon kejayaan kita.... tanpa restu dan doa ibubapa kita... cm kehidupan kita tiada keberkatan......

Followers

Para Tetamu

Wednesday 23 November 2011

Cemburu atasi atau lari!..

Cemburu boleh menjadikan kita mempunyai peribadi tang tidak menyenangkan..Tapi jangan risau,rasa cemburu itu pasti akan dialami oleh sesiapa saja yang punya perasaan..tak de masalah yang tak boleh diselesaikan..Begitu juga dengan rasa cemburu..pasti ada cara mengatasinya..

Cari Puncanya
Marah dan berasa tidak stabil boleh menjadi penyebab cemburu,sehingga kita berubah menjadi tak rasional….Untuk mengatasi masalah ini,seseorang perlu tahu masa lalunya..Mungkin dia tak pernah puas dengan diri sendiri,atau kerana merasakan rendah diri..Singkirkan hal negative tu dan bangkitkan rasa kepercayaan kita padanya..

Tingkatkan kemampuan…
Berasa tak berharga juga mampu menjadi punca terbit rasa cemburu..Jika begini,lebih baik kita berfikir positif pada diri sendiri..

Jangan tuduh Melulu…
Jangan menuduh sembarangan..Ajak dia berbicara kerana komunikasi dalm hubungan itu amat penting..Jika tak,kita mungkin akan terus tersiksa dengan kecurigaan dan menderita sendiri..

Tunjukkan rasa cinta..
Jangan terlalu takut kehilangan dia,tenang dan kuasai diri..Tunjukkan kita bukan sekadar sayang tapi mencintainya untuk menjadi lebih romantic jom usha kat sini…..

Belajar saling mempercayai cinta dan rasa saling percaya itu seharusnya dalam satu pakej..Jika kita mudah curiga,berterus teranglah dengannya..Cuba minta daripadanya utuk;-
  • v  Selalu menelefon jika terlambat kerana sedang melakukan sesuatu
  • v  Mengungkapkan bahawa dia mencintai kita beserta alasannya..
  • v  Berkongsi kebanggaan dan kebahagiaannya..
  • v  Memberi perhatian tidak hanya ketika berdua..
  • v  Tidak memotong percakapan kita,sehingga kita tak faham isi perbualan kita…
  • v  Memperlihatkan rasa cinta bukan setakat dari aspek fizikal tapi juga melalui cara2 yang lain seperti mengirim mesej yang mengatakan kita sayang sangat padanya..
  • v  Meluangkan lebih banyak waktu bersama..Bukan untuk tujuan lain yer~…Time tu lah masa untuk saling mengenali dengan lebih rapat..

Post a Comment

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...