walau sehebat mne pon kita... walau setinggi mne pon kita belajar... walau besar mne pon kejayaan kita.... tanpa restu dan doa ibubapa kita... cm kehidupan kita tiada keberkatan......

Followers

Para Tetamu

Tuesday 8 November 2011

Cinta Bukan Segalanya!!!...


Menjalin hubungan,meraih cinta memang impian setiap insan terutama remaja macam Zul nie r…Namun tahukah apa makna cinta yang sebenar-benarnya??..Sangat universalkan..Bergantung kepada orang yang memandangnya..Ad mitos yang mengatakan cinta tu penuh misteri,ada juga yang mengatakan cinta tu buta..
Cinta sebenarnya tak bula la der..Yang butanya tu adalah kita manusia yang tak tahu menilai apa tu cinta sebenarnya..takkan cinta kepada Maha Pencipta juga dikatakan sebagai cinta yang buta?..tentu tak kan…
Rasanya tak berkesudahan perbahasan tentang masalah cinta..Setiap orang punya cerita dan pengalaman tersendiri..Bahkan setiap orang beza dalam menilanya…Sebahagiannya masih percaya tapi tak kureng juga yang tak percaya pada mitos cinta ini..JOm kita usHa sikit apa tentang mitos cinta tu;-..



Cinta itu Misteri
Banyak pasangan yang berasa cemas dalam meniti cinta..Mereka bagaikan tak mampu membawa cinta yang terjalin ke arah mana..Apakah cinta mereka akan berkubur di pertengahan jalan??..Sungguh penuh misteri cinta itu-hanya Tuhan saja yang menentukan..

Cinta membuat kita Bahagia…
Mitos yang mengatakan cinta membawa bahgia,jawabnyab bergantung pada diris sendiri..Bagaimana kita mengurus dan melayari cinta yang baik..Jika nyatanya terjadi sebaliknya,bererti ini hanya sebuah pengharapan yang salah..Mitos ini kurang tepat digunakan,jika dalam angan dan mimpi..

Cinta akan membuat dia berubah
Kadang2 kita mudah percaya pada mitos ,dengan cinta pasangan akan berubah sesuai dengan kehendak dan keinginan kita..Padahal anggapan tu salah..tidak semudah tu mengubah sikap pasangan,perlukan waktu dan penyesuaian..Perubahan sekecil pun,hanya dari dalam diri pasangan tu sendiri..

Cinta itu Indah..
Pada awalnya mitos ini membawaerti yang benar..sebab tu adalah kali pertama kamu membina hubungan..Rasanya semua milik berdua,taka da cacat sedikit pun..Tapi sampai waktunya akan mula muncul pelbagai rasa..haa..yang ni Zul penah merasainya..Jika tak mampu kawal,akan mula le timbul konfliknya…So,tak selamanya cinta itu indah..

Cinta Mampu Membaca Fikiran Dia..
Tanggapan seperti ini juga tak pasti akan kebenarannya..Membaca fikiran pasangan perlu feeling yang kuat..Jika kita sudah lama mengenalinya,baru ada seseuatu yang boleh kta agak dan kit abaca pada dirinya..Sebaliknya yang baru kenal sebulan dua jalin hubungan,memang agak sukar untuk membaca fikiran pasangan..So,kita yang memberi respons,supaya komunikasi makin terbuka...

Post a Comment

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...