walau sehebat mne pon kita... walau setinggi mne pon kita belajar... walau besar mne pon kejayaan kita.... tanpa restu dan doa ibubapa kita... cm kehidupan kita tiada keberkatan......

Followers

Para Tetamu

Sunday 13 November 2011

TAK ADA YANG MUSTAHIL…


Sebenarnya walau dimanapun kedudukan dan kedaan kita ketika ini,kita masih mempunyai pilihan untuk terus melangkah maju ke depan..Ingat,berhentilah melangkah di tempat yangs sesuai dan jangan sesekali berundur..Jadilah seorang yang berfikiran positif dan ingin maju serta aturlah kehidupan dengan setiap langkah dengan penuh keyakinan..

Antara rahsia untuk sukses dengan memberi lebih daripada apa yang diinginkan oleh orang lain..Kemudian berusaha semaksimum mungkin untuk menepati janji.Walau sesukar manapun halangan yang dihadapi,cubalah!..Andai kita benar2 tidak dapat menunaikan janji,hulurkan kemaafan dengan perjelasan..Menepati janji adalah sifat seseorang yang boleh diharapkan,juga sumber kepercayaan orang lain terhadap kita..

Setiap apapun,sifat dan rasa tanggungjawab itu amat penting..Seseorang yang cuba lari tanggungjawab ibarat kanak2 yang biasanya secara spontan mencari alas an untuk menghindari tanggngjawab..Namun seharusnya yang telah dewasa harus berani memikul tanggunjawab yang boleh dianggap sebagai amanah dalam kehidupan..Orang yang melepaskan tanggungjawabnya kepada orang lain dianggap orang yang tiada matlamat dalam kehidupannya..
Kembangkanlah pemikiran seluas mungkin..Terlalu banyak masalah kecil yang tidak penting mengganggu fikiran ,energy dan penumpuan kita..Kita perlu memilih mana yang perlu difikirkan atau mana yang tidak atau dikemusiankan..Fokuskan pada hal2 yang penting dan bererti..Ingatlah,masih banyak perkara yang perlu dititik beratkan untuk meningkatkan kualiti hidup..
Sentiasa mahu bekerjasama dalam melakukan sesuatu kerja bahawa untuk sukses dalam dalam hidup kita perlu bergantung pada orang lain untuk bagi kita panduan dan semangat..Dan kemampuan kerjasama dengan orang lain dapat membantu mengantarkan kita kea rah kejayaan sebenar-benarnya..

Gunakanlah waktu dengan kadar yang maksimum..Isilah hari2 dengan perkara2 yang berguna…Elakkan diri daripada kegiatan2 yang tak berfaedah dan tak menentu boleh merosakkan harga diri,kerana kita merasakan diri kita yang tidak berguna..Ingatlah selalu masa merupakan aset yang begitu berharga..

Hadapi juga rintangan yang datang dengan tenang..Ingatlah semakin banyak rintangan yang kamu hadapai,semakin banyka pengajaran dan pengalaman yang berguna dalam kehidupan kamu..Anggaplah rintangan itu sebagai satu instruktur fitness bagi jiwa kita..Se,oga kita semua akan mendapat kejayaan sama ada di dunia mahupub di akhirat kelak..Insya-Allah..

Ini saja untuk kali ini,sampai jumpa lagi..Wassalam..

Post a Comment

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...