walau sehebat mne pon kita... walau setinggi mne pon kita belajar... walau besar mne pon kejayaan kita.... tanpa restu dan doa ibubapa kita... cm kehidupan kita tiada keberkatan......

Followers

Para Tetamu

Wednesday, 23 November 2011

WALAUPUN AURAT MILIK PERIBADI NAMUN PENCIPTANYA ADALAH SAMA.

Assalam Mualaikum w.b.t…

Entri hari ini Zul nak sentuh sikit tentang aurat.Bukan untuk mengejar glamour jauh sekali untuk mendapat pujian ,tapi Zul rasa terpanggil atas dasar sebuah percaturan kehidupan.

Sahabatku…
Tatkala tercipta lelaki dan perempuan,ALLAH terlebih dahulu melakarkan perasaan kasih dan hormat-menghormati. Zul kira soal siapa yang lebih gagah dan berkuasa tidak timbul,buktinya wanita diamanahkan untuk melahirkan zuriat yang cemerlang dan lelaki diberi tanggungjawab memegang AMANAH tersebut dengan meletakkan namanya.
Sahabatku…
Manusia sesunggguhnya tidak sempurna sebab itu kita diberi akal untuk berfikir dan menganalis.Sebenarnya hidup ini cukup mudah sekiraya kita saling mengakui kelebihan dan kekurangan masing2.

Sahabat wanitaku…
Sesungguhnya kita seharusnya bersyukur dengan kurniaan Allah dengan menciptakan kita seindah perhiasan,telah diletakkan kita ditempat yang tertinggi untuk dumuliakan.Diberikan perasaan perasaan sehingga boleh mengalirkan air mata tangisan.Walaupun aurat milik peribadi namun PENCIPTANYA adalah sama.

Sahabat lelakiku….
Zul rasa kiranya tidak adil jika slah hanya ditunding pada wanita semata kerana diri kita adalah pemimpin yang mencorakkan warna.Kita telah diberi amanah sebagai adik,abang,suami.datuk dan saudara.Itu semua bukan nama tapi tanggungjawab yang tak pernah sudah.Kekadang kita lupa untuk mencipta satu nyawa kita memerlukan dua jasad walaupun badannnya tidak sama…


Post a Comment

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...