walau sehebat mne pon kita... walau setinggi mne pon kita belajar... walau besar mne pon kejayaan kita.... tanpa restu dan doa ibubapa kita... cm kehidupan kita tiada keberkatan......

Followers

Para Tetamu

Thursday, 16 June 2011

BAHASA KITA WAJAH KITA TAHU...

Salam Perpaduan......



Hari ini Zul ingin berkongsi pengalaman Zul kepada korang semua yang Zul rasakan boleh kita ambil iktibar & dibuat pengajaran apa yang Zul  sudah lihat sendiri dan alaminya...Kita nak jadi yang terbaik dari kalangan yang terbaik..Tapi kita juga kena lah jugak pintar dalam dalam mengharungi kehidupan kita ye..



Ok...samaada anda semua pintar ke tidak,sama2 lah kita renungkan dengan kisah yang Zul nk sampaikan kepada korang semua..


Kisah ini berlaku masa Zul dan rakan2 pergi ke masjid yang berdekatan dengan rumah sewa kami bagi menunaikan solat Jumaat..adalah seorang makmum lelaki..memanglah lelaki kn sebab masa tu pon sembahyang Jumaat.usia lelaki itu dalam sekitar 20an mengikut cara pemakaiannya..Yang Zul nk cerita ini pon berdasarkan pakaian yang dipakainya..Dia hanya memakai T-Shirt dan berseluar jeans biru gelap...
Memang x salah memakai pakaian sebegitu tetapi yg Zul hairan sgt nie sbb ade tulisan di belakang bajunya tu yang ada tertulis.."I`m funk stupid"..Nak tahu maksudnya korang rajin2lah selak kamus ye dan cari maksud perkataan tersebut...

Kalau ye pon nk berfesyen yg nk ikut peredaran zaman lah katekn...tp kne la jgak amik tau ape yg tertulis kt bju tu...jadinya,dia nk bgtau kt semua orang .tmbah2 lg kt masjid plak tu masa tu,dia nie bongok habis la...bukan sikit2 punya bodoh..Ops!!kurang pandailah Zul..nie maksimum punya kurang pandai..Erm..masalah2..

Nk beli baju pon jgn dok tgok design je..jgn tgok tulisan dia je bro..fahamkn jgak lah maknaya tu...Kalau baju tu tulis.."AKU NI BODOH"..engko nk pakai ke???..tepuk dada tanya lah iman...

Nak kreatif n inovatif tu boleh tapi kenalah bertempat..jgn dok bedal je tanpa tahu menahu ape yg kita nak sampaikn...Jadi,saje nk ingatkn kt korang semua,kreatif2 jgak bro,inovatif2 jgak kak..tp jhgn sampai silap dan salahnya pemahaman kita tu ye....


Post a Comment

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...